Bästa SEO företaget i Stockholm
Kan man verkligen säga att det finns ett företag som är det bästa SEO företaget i Stockholm? Vi reder ut vad som krävs för att bli bäst på SEO och hur vi på SEO-byrån Raqs jobbar. Då kan du själv avgöra om du tycker att vi är bäst på SEO eller bara riktigt duktiga. Det vi vet är att Google förändras hela tiden och det gör även SEO-arbetet.
När man jämför något bör man ha exakt samma förutsättningar från starten. Det innebär i SEO-världen att parametrarna för hemsidan som ska optimeras bör ha följande förutsättningar:
Skapade exakt samtidigt.
Ha lika hård konkurrens i sin bransch.
Uppsatta med samma system, webbhotell och CMS.
Självklart fungerar inte världen så att allt är rättvist utan vi utgår från att alla hemsidor är olika och jobbar med vad som finns tillgängligt.
Processen hos det bästa SEO-företaget
Alla SEO-projekt har ungefär samma start, livscykel och löpande justeringar. Vill man bli det bästa SEO-företaget har man en tydlig struktur och process för varje projekt. När vi tar oss an ett nytt uppdrag gör vi följande steg:
Sökordsanalys
Vilka sökord är viktiga för dig och vad söker dina kunder på när de letar efter dina tjänster eller varor. Utan en ordentligt satt grund att stå på är det lätt att sväva ut och sikta allt för brett. Här tittar vi på sökvolym, sökhistorik på Google Search console och hur era konkurrenter positionerar sig. På så sätt har vi räknat ut att reklambyrå Stockholm har oerhört många sökningar och skapat en sida som matchar den sökningen.
Strategi
Planen för hur vi ska nå topplistorna läggs. Tidsram, innehåll och relevanta sidor att kontakta. Vem gör vad i projektet och när. När man jobbar med den bästa SEO:n bör det vara tydligt att sidan man jobbar med lever och tillförs kontinuerligt innehåll.
Skapande av SEO-content
De som söker efter era tjänster behöver få något att nappa på. Ska de nappa så ska ni finnas på förstasidan på Google, annars syns du inte för 95% av sökarna. Därför skapar vi alltid innehåll som får sökmotorerna att älska din hemsida och sedan får vi den som läser att älska det den läser.
Bearbeta lämpliga hemsidor
Du vill bli uppmärksammad av andra hemsidor för de tjänster och produkter som du utför. När andra hemsidor tycker att det ni gör är värt att länka till kommer Google anse att ni har bäst innehåll för att matcha sökfrasen. Allt handlar om att besvara frågan som sökaren har när man jobbar med sökmotoroptimering.
Rapportering och uppföljning
Du får kontinuerligt rapporter på hur ditt SEO arbete fortlöper. Hur många har sett dina sidor, hur många har klickat och det viktigaste av allt: hur många har kontaktat dig eller köpt av dig. All SEO handlar om att bygga förtroende, få människor att hitta till dig och få den personen att utföra det du vill att de gör.
Tålamod
Allt SEO-arbete kräver tålamod. Se till att du lägger grunden ordentligt, börjar annonsera på Google Ads och skiftar gradvis från att betala för annonser till att få organisk trafik när dina sökfraser börjat ranka och generera trafik.
Kontakta det ledande SEO-företaget
Har du kommit hela vägen hit ner förstår du säkert att ingen kan vara bäst på SEO. Det hela handlar om att du ska få fler besökare och vara nöjd med marknadsföringsinsatserna som gjort. Dessutom ska du få positiv avkastning på dina investerade pengar. Lite som den bästa reklambyrån arbetar.
Vill du få ett förslag på vad vi kan göra för just din hemsida kan du få en offert genom att klicka på nedanstående knapp. Det är vår CTA, Call To Action som är målet med ditt besök på den här sidan.